按一按

舞梦猎人

My photo
~枫言枫语~ 帅?可爱?神秘?忧郁?安静?陌生?忙碌?成熟?多愁善感?难以了解?

Monday, April 11, 2011

不可惜 No. It's NOT wasted.

Chinese Version:
许多亲戚朋友得知我的SPM成绩后,都恭喜我。
当他们知道我申请读什么科系时,就说:“这么浪费啊?为什么不读医科之类的?”
他们觉得浪费是因为他们都不了解我。

成绩好的人就一定要读关于医生,律师,工程师之类的科目吗?
什么时候开始,这种想法早已在大家的脑海中“生根”?
也就是因为这种想法,我中四时选择进理科班。

我得到这样的成绩并不是因为我聪明,而是我有目标推动力,还有六个月的努力。
主要的推动力是我明白家人没有足够的能力让我进私立学院,而我又想进私立学院。
所以最好的办法就是考好成绩,申请奖学金。
考试前六个月,我就拼了命地做练习题,温习功课。
最终,老天爷眷顾着我,得到了好成绩。感恩-ing。。。



喜欢读书。
我常常为了课外活动,而不在班上。
在班上听课时,我都是在“钓鱼”的。
我也不常做功课,常不交功课。
你说这样的学生“像样”吗?

真的不要再让我读那些所谓难的科系了。
我不知道我还有多少能耐能这样继续撑下去。
人生如此短暂,让我读我能享受,我喜欢的科吧!

可惜的是你们。
不是我。

我会选择我的爱。
我会爱我的选择。

English Version:
Relatives and friends congratulate me after knowing my SPM result.
When they know i apply to study what course, "It's so wasted. Why not study medic or other courses?" they said.
They thought it's wasted because they don't know me.

Why good results' students must study about doctor, lawyer, architect and some other related courses?
Since when, this idea has planted in our brains?
Because of this idea, I chose science stream when i was form4.

I can get good result is not because of i'm clever, but i have target n motivation.
The main motivation is my family couldn't afford to send me to private college, but i wanted it.
So the best way is to get good result and apply scholarships.
Six months before SPM, I tried my best to do exercises and do revision.
At last, my efforts had paid off.

I don't like to study.
Because of co-curricular activities, i always not in the class.
When i was in the class, i was sleeping.
I seldom do homeworks.
So this kind of student is good?

Please don't ever let me study those "hard" courses.
I don't know if i can still continue to bear it or not.
Life is short, so I want to live my own life.

No! It's not wasted.

I choose what i love.
I love what i choose.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...