按一按

舞梦猎人

My photo
~枫言枫语~ 帅?可爱?神秘?忧郁?安静?陌生?忙碌?成熟?多愁善感?难以了解?

Sunday, November 8, 2009

昆虫


*I found out orange body with black spot ladybird is called harlequin ladybird ^_^*

今天在院子洗鞋的时候,
有一只昆虫飞来停在我的脚上。
我发现到是一只Ladybird。
Orange body with black spot.
This is the first time i saw ladybird with this kind of colour.
Last time, i only saw ladybird with red body and black spot.
^^
Long time didnt see ladybird edi...
Such a cute insect~
找回童心。。。哈哈

以前,看到任何昆虫,都会把它们抓起来,放在一个盒子里。
然后观察它们。。。
不过,到最后它们都很可怜,被我弄死了。 T.T
所以,现在我是不会去抓昆虫的,只是静静地观察它们。
然后,看着它们飞走和爬走。
^^
我已经很少看到这么可爱的昆虫了。
所以不忍心弄死它们。。。
哈哈。。。

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...